Regulamin sklepu

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO AtletikSzmit.pl

§1

  1. Sklep AtletikSzmit.pl należy do AS Patryk Szmit, ul. Księża Góra 12, Ściegny, 58-540 Karpacz, NIP 611-282-4732
  2. We wszystkich sprawach związanych z zakupami bądź posiadaniem konta w sklepie atletikszmit.pl kontakt odbywa się poprzez przesłanie korespondencji na ww. adres siedziby lub przy pomocy adresu e-mail sklep@atletikszmit.pl

§2

Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:

  1. Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna,
  2. Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą umowę sprzedaży niezwiązaną  bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
  3. Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem https:www.atletikszmit.pl
  4. Sklep – sklep internetowy AtletikSzmit.pl
  5. Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym administratora sklepu AtletikSzmit.pl, w którym gromadzone są dane Użytkownika, który zarejestrował się na witrynie AtletikSzmit.pl zgodnie z Regulaminem Witryny
  6. Sprzedawca – AS Patryk Szmit, ul. Księża Góra 12, Ściegny, 58-540 Karpacz, NIP 611-282-4732

§3

  1. Atletikszmit.pl prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet. Zamówienia można składać jedynie przez stronę internetową.
  2. Kupujący może dokonać zakupu produktów uwidocznionych na stronie Sklepu.
  3. Do korzystania ze Sklepu, w tym w szczególności do dokonania zakupu w Sklepie, nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego. Wystarczające są:
    1. dostęp do Internetu,
    2. standardowy system operacyjny,
    3. standardowa przeglądarka internetowa,
    4. posiadanie aktywnego adresu e-mail.
  4. Ceny produktów oraz koszty dostawy są cenami brutto wyrażonymi w złotych polskich.

§4

  1. Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną.  
  2. Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę jest umożliwienie Kupującemu złożenia zamówienia w Sklepie. Złożenie zamówienia możliwe jest bez konieczności założenia konta w Sklepie. 
  3. Kupujący może założyć w Sklepie Konto, do którego logować się będzie za pomocą swojego adresu e-mail oraz hasła.
  4. Po założeniu przez Kupujące Konta w Sklepie, Sprzedawca świadczy na rzecz kupującego usługę polegającą na utworzeniu i utrzymywaniu konta w Sklepie.
  5. Po założeniu przez Kupującego Konta, Sprzedawca przechowuje dane kupującego oraz historię jego zamówień.
  6. Założenie Konta w Sklepie odbywa się poprzez wypełnienie i przesłanie, za pomocą automatycznego mechanizmu Sklepu, formularza rejestracyjnego. Z chwilą przesłania formularza rejestracyjnego, między Kupującym a Sprzedawcą zawierana jest umowa o prowadzenie Konta w Sklepie. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony, a Kupujący może tę umowę wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w każdej chwili, usuwając Konto. 
  7. Usługi świadczone są drogą elektroniczną na rzecz Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy sprzedaży zawierane za pośrednictwem Sklepu
  8. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku z korzystaniem ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione. 
  9. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu. 
  10. Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu, Kupujący może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail sklep@atletikszmit.pl. W reklamacji Kupujący powinien podać imię i nazwisko, adres do korespondencji, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu. Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
  11. Miejscem zawierania umów sprzedaży jest Biuro AS Patryk Szmit, ul. Księża Góra 12, Ściegny, 58-540 Karpacz.

§ 5

  1. Kupujący może złożyć zamówienie poprzez swoje Konto bądź korzystając z funkcji „gość”.
  2. Wybór produktów odbywa się za pomocą przycisku „dodaj do koszyka”.
  3. Kupujący przed dokonaniem zamówienia ma obowiązek zapoznać się z Regulaminem Sklepu i zaakceptować jego treść.
  4. Kupujący składa zamówienie z obowiązkiem zapłaty.
  5. Przyjęcie zamówienia Kupującego zostanie potwierdzone drogą elektroniczną tj. poprzez e-mail wysłany na adres wskazany przez Kupującego.

§ 6

Kupujący ma możliwość skorzystania z następujących form płatności:

  1.  Przelew na konto
  2.  Płatności elektroniczne

§ 7

Kupujący ma możliwość skorzystania z następujących form dostawy:

  1. Kurier
  2. Odbiór osobisty

§ 8

  1. Realizacja zamówienia polega na jego przygotowaniu do wysyłki do Kupującego albo do odbioru osobistego przez Kupującego. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą przygotowania zamówienia do wysyłki albo przygotowania do odbioru osobistego przez Kupującego.
  1. Czas realizacji zamówienia wynosi od 2 dni do 30 dni roboczych. 
  2. Czas realizacji zamówienia liczony jest od chwili dokonania płatności za zamówienie, chyba, że Kupujący wybrał formę płatności za pobraniem – wtedy czas realizacji zamówienia liczony jest do chwili zawarcia umowy. 
  3. Po zrealizowaniu zamówienia Sprzedawca rozpocznie wysyłkę zamówienia do Kupującego.
  4. Wysyłka zamówienia realizowana jest w sposób wybrany przez Kupującego. 
  5. Czas dostawy zamówienia do Kupującego zależny jest od wybranej przez Kupującego metody wysyłki i liczony jest od dnia zrealizowania zamówienia. 

§ 9

  1. Konsument przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z przepisem art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn.zm.) przysługuje mu prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny poprzez złożenie Sprzedawcy oświadczenia w terminie 14 dni od dnia wydania Towaru.
  2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć przy użyciu formularza, którego treść znajduje się w dedykowanej sekcji strony sklepu.
  3. W przypadku odstąpienia od umowy Kupujący ma obowiązek zwrócić towary w stanie nienaruszonym.
  4. Naruszenie w jakikolwiek sposób opakowania, w którym dostarczane są produktu oferowane przez Sklep, skutkuje brakiem możliwości zwrotu. W takim przypadku brak możliwości zwrotu wynika ze standardów higienicznych oraz ochrony zdrowia.
  5. Kupujący ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu towarów, przez co należy w szczególności rozumieć koszt odesłania towaru do Sprzedawcy na adres: …….
  6. Sprzedawca niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania od Kupującego oświadczenia o całościowym lub częściowym odstąpieniu od umowy, zwróci Kupującemu dokonaną przez niego płatność za zwrócone towary.

§ 10

  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad.
  2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
  3. Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, Kupujący może:
  1. żądać wymiany produktu na wolny od wad, 
  2. żądać usunięcia wady,
  3. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
  4. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
  1. Jeśli Kupujący stwierdzi wadę produktu, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
  2. Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą zarówno pocztą tradycyjną, jak również pocztą elektroniczną. 
  3. Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.  

§ 11

Sprzedawca informuje klienta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji Towarów, m.in. poprzez złożenie przez Klienta po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Wykaz stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest pod adresem https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php#faq596 . Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Klienta będącego konsumentem, chcącego skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage .

§12

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy. 
  3. Kupujący, którzy posiadają konto w Sklepie o każdej zmianie Regulaminu zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną na adres e-mail przypisany do konta. W przypadku braku akceptacji treści nowego Regulaminu, Kupujący ma prawo w każdym czasie wypowiedzieć umowę o prowadzenie konta poprzez usunięcie konta lub złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia, w dowolnej formie, o wypowiedzeniu umowy o prowadzenie konta.
  4. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 22.03.2023r.