REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO AtletikSzmit.pl
§1
- Sklep AtletikSzmit.pl należy do AS Patryk Szmit, ul. Księża Góra 12, Ściegny, 58-540 Karpacz, NIP 611-282-4732
- We wszystkich sprawach związanych z zakupami bądź posiadaniem konta w sklepie atletikszmit.pl kontakt odbywa się poprzez przesłanie korespondencji na ww. adres siedziby lub przy pomocy adresu e-mail sklep@atletikszmit.pl
§2
Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna,
- Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą umowę sprzedaży niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem https:www.atletikszmit.pl
- Sklep – sklep internetowy AtletikSzmit.pl
- Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym administratora sklepu AtletikSzmit.pl, w którym gromadzone są dane Użytkownika, który zarejestrował się na witrynie AtletikSzmit.pl zgodnie z Regulaminem Witryny
- Sprzedawca – AS Patryk Szmit, ul. Księża Góra 12, Ściegny, 58-540 Karpacz, NIP 611-282-4732
§3
- Atletikszmit.pl prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet. Zamówienia można składać jedynie przez stronę internetową.
- Kupujący może dokonać zakupu produktów uwidocznionych na stronie Sklepu.
- Do korzystania ze Sklepu, w tym w szczególności do dokonania zakupu w Sklepie, nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Kupującego. Wystarczające są:
- dostęp do Internetu,
- standardowy system operacyjny,
- standardowa przeglądarka internetowa,
- posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- Ceny produktów oraz koszty dostawy są cenami brutto wyrażonymi w złotych polskich.
§4
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną.
- Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę jest umożliwienie Kupującemu złożenia zamówienia w Sklepie. Złożenie zamówienia możliwe jest bez konieczności założenia konta w Sklepie.
- Kupujący może założyć w Sklepie Konto, do którego logować się będzie za pomocą swojego adresu e-mail oraz hasła.
- Po założeniu przez Kupujące Konta w Sklepie, Sprzedawca świadczy na rzecz kupującego usługę polegającą na utworzeniu i utrzymywaniu konta w Sklepie.
- Po założeniu przez Kupującego Konta, Sprzedawca przechowuje dane kupującego oraz historię jego zamówień.
- Założenie Konta w Sklepie odbywa się poprzez wypełnienie i przesłanie, za pomocą automatycznego mechanizmu Sklepu, formularza rejestracyjnego. Z chwilą przesłania formularza rejestracyjnego, między Kupującym a Sprzedawcą zawierana jest umowa o prowadzenie Konta w Sklepie. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony, a Kupujący może tę umowę wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w każdej chwili, usuwając Konto.
- Usługi świadczone są drogą elektroniczną na rzecz Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy sprzedaży zawierane za pośrednictwem Sklepu
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku z korzystaniem ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
- Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu, Kupujący może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail sklep@atletikszmit.pl. W reklamacji Kupujący powinien podać imię i nazwisko, adres do korespondencji, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu. Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
- Miejscem zawierania umów sprzedaży jest Biuro AS Patryk Szmit, ul. Księża Góra 12, Ściegny, 58-540 Karpacz.
§ 5
- Kupujący może złożyć zamówienie poprzez swoje Konto bądź korzystając z funkcji „gość”.
- Wybór produktów odbywa się za pomocą przycisku „dodaj do koszyka”.
- Kupujący przed dokonaniem zamówienia ma obowiązek zapoznać się z Regulaminem Sklepu i zaakceptować jego treść.
- Kupujący składa zamówienie z obowiązkiem zapłaty.
- Przyjęcie zamówienia Kupującego zostanie potwierdzone drogą elektroniczną tj. poprzez e-mail wysłany na adres wskazany przez Kupującego.
§ 6
Kupujący ma możliwość skorzystania z następujących form płatności:
- Przelew na konto
- Płatności elektroniczne
§ 7
Kupujący ma możliwość skorzystania z następujących form dostawy:
- Kurier
- Odbiór osobisty
§ 8
- Realizacja zamówienia polega na jego przygotowaniu do wysyłki do Kupującego albo do odbioru osobistego przez Kupującego. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą przygotowania zamówienia do wysyłki albo przygotowania do odbioru osobistego przez Kupującego.
- Czas realizacji zamówienia wynosi od 2 dni do 30 dni roboczych.
- Czas realizacji zamówienia liczony jest od chwili dokonania płatności za zamówienie, chyba, że Kupujący wybrał formę płatności za pobraniem – wtedy czas realizacji zamówienia liczony jest do chwili zawarcia umowy.
- Po zrealizowaniu zamówienia Sprzedawca rozpocznie wysyłkę zamówienia do Kupującego.
- Wysyłka zamówienia realizowana jest w sposób wybrany przez Kupującego.
- Czas dostawy zamówienia do Kupującego zależny jest od wybranej przez Kupującego metody wysyłki i liczony jest od dnia zrealizowania zamówienia.
§ 9
- Konsument przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z przepisem art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn.zm.) przysługuje mu prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny poprzez złożenie Sprzedawcy oświadczenia w terminie 14 dni od dnia wydania Towaru.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć przy użyciu formularza, którego treść znajduje się w dedykowanej sekcji strony sklepu.
- W przypadku odstąpienia od umowy Kupujący ma obowiązek zwrócić towary w stanie nienaruszonym.
- Naruszenie w jakikolwiek sposób opakowania, w którym dostarczane są produktu oferowane przez Sklep, skutkuje brakiem możliwości zwrotu. W takim przypadku brak możliwości zwrotu wynika ze standardów higienicznych oraz ochrony zdrowia.
- Kupujący ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu towarów, przez co należy w szczególności rozumieć koszt odesłania towaru do Sprzedawcy na adres: …….
- Sprzedawca niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania od Kupującego oświadczenia o całościowym lub częściowym odstąpieniu od umowy, zwróci Kupującemu dokonaną przez niego płatność za zwrócone towary.
§ 10
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
- Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, Kupujący może:
- żądać wymiany produktu na wolny od wad,
- żądać usunięcia wady,
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- Jeśli Kupujący stwierdzi wadę produktu, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
- Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą zarówno pocztą tradycyjną, jak również pocztą elektroniczną.
- Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
§ 11
Sprzedawca informuje klienta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji Towarów, m.in. poprzez złożenie przez Klienta po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Wykaz stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest pod adresem https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php#faq596 . Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Klienta będącego konsumentem, chcącego skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage .
§12
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
- Kupujący, którzy posiadają konto w Sklepie o każdej zmianie Regulaminu zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną na adres e-mail przypisany do konta. W przypadku braku akceptacji treści nowego Regulaminu, Kupujący ma prawo w każdym czasie wypowiedzieć umowę o prowadzenie konta poprzez usunięcie konta lub złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia, w dowolnej formie, o wypowiedzeniu umowy o prowadzenie konta.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 22.03.2023r.